De aanpak van Tum was helder. Hij inventariseerde eerst de klantvraag, en richtte daarna het werkproces voor zijn team in. Hij schreef een manual waarin alle werkzaamheden van begin tot eind werden toegelicht en testte deze zelf door middel van een pilot. “We hadden al snel door hoe we dit project aan gingen vliegen. De pilot draaide soepel, het team was goed geïnstrueerd en de tools werkten goed”, vertelt Tum. Ook project Nesselande werd een succes. Eneco kon in een korte tijd haar data in hun eigen beschermde omgeving terugvinden.


De positieve afhandeling van beide projecten heeft ertoe geleidt dat beide partijen het eens zijn geworden over vervolgsamenwerkingen. Eneco en TPG hebben besloten hun partnerschap uit te breiden middels een nieuwe raamovereenkomst. “Hier zijn we natuurlijk erg trots op. Het is fijn om hecht samen te werken met klanten. De komende twee jaar gaan we er opnieuw alles aan doen om data voor Eneco inzichtelijk te maken”, licht Tum toe.
Visie op samenwerken
Een van de sleutels van een succesvolle samenwerking met klanten is de lange termijnvisie van TPG. “Als organisatie hebben we een lange termijnvisie aangaande samenwerkingen met klanten. We voeren ons werk niet alleen goed uit, we denken mee met de klant. We gaan proactief opzoek naar oplossingen en adviseren daar waar dat nodig is. Daarnaast blijven we op een hoge frequentie communiceren met de klant. Dat is onderscheidend”, verklaart Tum.
Meer weten?


Neem contact op met Frans Verheijen