Maak kennis met Unreal Authorized Instructor Christian

Maak kennis met Unreal Authorized Instructor Christian

In de wereld van gaming, digitale technologie en visualisatie groeit de populariteit van Unreal Engine gestaag. Wat motiveert iemand om zijn kennis en passie voor deze game-engine met anderen te delen? We gingen in gesprek met Christian de Leeuw, onze Unreal Authorized Instructor. Christian is een van de drijfveren achter de recente introductie van onze Unreal Engine-trainingen. Hij deelt zijn motivaties en legt uit hoe de game-engine ingezet kan worden tijdens projecten.

  • 09 januari 2024
  • 4 minuten leestijd

Wat motiveerde je om je kennis te delen?

“Toen ik jaren geleden in aanraking kwam met Unreal Engine en game-engine technologie was ik direct verkocht. De kracht en snelheid waarmee (3D) data visueel gemaakt kan worden is echt next-level. Niet meer wachten op statische visualisaties of animaties, maar direct werken in een real-time omgeving. De veelzijdigheid van Unreal Engine zorgt ervoor dat het binnen veel verschillende industrieën ingezet kan worden.

In 2020 had ik het gevoel dat ik mijn kennis veel meer kon inzetten om bedrijven te helpen de stap te maken naar Unreal Engine. Ik vind het dan ook gaaf om te zien hoe andere mensen Unreal Engine inzetten voor verschillende toepassingen en in korte tijd van idee naar echte belevenis gaan. Ik ben toen het traject gestart om Unreal Authorized Instructor te worden zodat ik namens Epic Games officieel trainingen mag geven. Deze certificering gaf niet alleen meer zichtbaarheid, maar stelt me ook in staat om kwaliteit te bieden in zowel trainingen als projecten.”

Wat gaan deelnemers leren tijdens jouw trainingen?

“Unreal Engine is enorm veelzijdig en kan binnen uiteenlopende industrieën worden gebruikt. Een goed fundament is dan ook erg belangrijk om de mogelijkheden binnen jouw vakgebied te kunnen toepassen. In de Unreal Engine basistraining neem ik cursisten stap voor stap mee in het leren van basiskennis, zodat ze hierna zelfstandig aan de slag kunnen. Zo leer je bijvoorbeeld 3D assets te gebruiken en hoe je werkt met licht, camera's, blueprints en andere visuele effecten in je scène.

Vind je Unreal Engine toch nog te intimiderend? Dan kun je ook de Twinmotion basistraining volgen. Twinmotion is software met een zeer gebruiksvriendelijke interface, gebouwd op Unreal Engine, waarmee je heel snel je eigen (3D) data kan visualiseren en animeren. Na afloop kun jij je eigen scène opbouwen vanuit een geïntegreerde bibliotheek met (eigen) assets. Deze kun je vervolgens renderen en presenteren.

Beide trainingen worden gegeven in onze trainingsruimte, op locatie of online, en kunnen indien gewenst worden uitgebreid met consultancy. Hiermee zijn jij en de organisatie klaar om de mogelijkheden van Unreal Engine te benutten.”

Twee nieuwe basistrainingen

Onlangs introduceerden we twee nieuwe basistrainingen in ons aanbod. In dit blogartikel vertelt Bert Straver waarom we vol inzetten op Unreal Engine. Wil jij leren werken met deze game-engine? Meld je dan snel aan voor onze Unreal Engine of Twinmotion training. Christian kijkt ernaar uit om je te helpen!

Meer weten?

#

Driven by technology Created by peopleJuridische informatiePrivacystatement